marți, 1 septembrie 2009

Terapia Logopedică



Elena Staicu, Terapia logopedică
Editura Granada, 2008
P r e f a t a

  Problemele legate de formarea dictiei atat la copii cat si la persoane mature destinate unei vieti publice de inalt nivel (artisti, politicieni, conferentiari) nu sunt o descoperire a vremurilor recente ; ele au aparut de la inceputul istoriei umanitatii. Ceea ce a evoluat insa foarte mult este modul de abordare pentru esantionul ales.

  Prezenta lucrare reprezinta o colectie extrem de sintetica dar suficient de cuprinzatoare pentru a fi folosita atat de catre cadrele de specialitate cat si de parinti sau chiar de catre autodidacti care tin sa isi perfectioneze pronuntia. Trebuie mentionat ca foarte rar se intalnesc persoane cu o pronuntie perfecta. Aria lucrarii se intinde doar la nivelul vorbitorilor de limba romana. 
  Sunt de profesie educatoare (în zona rurală, la GPP -grădiniţă cu program prelungit – Nr 1 din Comuna Modelu Judeţul Calarasi) ; de asemenea, sunt cursanta la Facultatea de Sociologie-Psihologie din cadrul Universitatii “Spiru Haret” , având si posibilitatea de a desfăşura practica la cabinetul de logopedie din incinta şcolii generale Nicolae Titulescu din oraşul Calarasi,la d-na pofesor logoped Sima Stela.

Am studiat si fisat un mare volum de documentatie, prelucrand vastul numar de materiale din domeniul logopedic care s-a concretizat in prezenta lucrare. 
In paginile ei se reflectă absolut toate formele tulburarilor de limbaj precum şi terapia acestora. In acelasi timp, ea este perfectibila, avand in vedere ca in limbajul curent al copiilor au patruns si o serie de termeni tehnici din domeniul calculatoarelor, care ridica probleme specifice de pronuntie.

  Prin limbajul clar si la obiect, fara floricele de stil si expresii academice, cartea se constituie intr-un foarte util instrument de lucru curent, o prezenta necesara in cadrul preocuparilor actuale de perfectionare sub toate aspectele a personalitatii umane inca de la cele mai fragede varste, pentru o integrare cat mai buna in societate a persoanelor cu vicii de vorbire.
CONCLUZIE
   
   
  În urma aplicării acestei terapii 90% din totalul copiilor ce au probleme de vorbire sunt amelorati ori corectaţi.La baza acestor procedee stau: răbdarea,exerciţiul şi jocul.  

BIBLIOGRAFIE

1} Emilia si Nicolae Jurcau -“Cum vorbesc copiii nostri”, Editura Dacia 1989
2}Emil Verza si Ursula Schiopu - “Psihologia varstelor”, Editura Didactica si Pedagogica 1981
3}Cristian B. Buica- “Bazele defectologiei”, Editura Aramis 2004
4} Florica Anicuta si Aurelia Arghirescu-"Literatura pentru copii "cls.1(disciplina optionala),Editura Stefan Bucuresti 2004


pentru a comanda aceasta carte scieti un mail la chialdabyvass@yahoo.com sau la adresa de mail afisata in logoul acestui blog, unde sa va exprimati intentia de a cumpara, iar in cel mai scurt timp veti primi un mail prin care vi se va spune cum urmeaza sa intrati in posesia ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu